ساختمان من

نیازمندی های ساختمان

ساختمان من

نیازمندی های ساختمان

  • ۰
  • ۰

کاشی و سرامیک ممکن است تنها مواد کفپوش باشد که در هر اتاق خانه واقعاً کار می کند. این اغلب در آشپزخانه ها و حمام ها و همچنین در سالن ها ، گلخانه ها و سایر مناطق پر رفت و آمد استفاده می شود. اما بسیاری از خانه ها ، به ویژه در آب و هوای گرم ، از کاشی کاری نیز می توانند در مناطق نشیمن و اتاق خواب استفاده کنند. به عبارت دیگر ، شما واقعاً نمی توانید با کاشی کاری اشتباه کنید. کاری که می توانید انجام دهید این است که آرزو می کنید در مناطقی خاص چیزی نرمتر یا گرمتر داشته باشید و ممکن است بخواهید برای نصب حرفه ای بهار شوید.


مقاومت آب
کاشی های کفپوش سرامیکی لعاب دار دارای یک لایه محافظ سخت بالا می باشد که باعث می شود کاشی ها در مقابل آب و بیشتر لکه ها مقاوم نباشند و باعث می شود آنها به طور طبیعی در برابر ویران شدن شرایط رطوبت بالا مقاوم باشند. این دلیل اصلی ترجیح دادن کاشی در مناطق مرطوب مانند حمام ، آشپزخانه و اتاق های لباسشویی است.


در حالی که بیشتر کاشی کف سرامیکی لعاب دار است ، کاشی های سرامیکی بدون پوشش مانند کاشی سنتی سالتیلو وجود دارد. اینها باید مهر و موم شوند تا سطح آنها در برابر مایعات و لکه ها محافظت شود. و با وجود انواع کاشی ، ماسه در بین کاشی ها مستعد رطوبت و لکه ها هستند و برای محافظت باید مرتباً آب بندی شوند.

دوام
کفپوش سرامیکی بسیار سخت است و شکستن کاشی ها دشوار است. اگر کفپوش مناسب نگهداری شود ، نصب با کیفیت می تواند صدها سال دوام آورد. اگر یک کاشی منفرد به دلیل ضربه شدید دچار ترک خوردگی شود ، روند تعویض کاشی نسبتاً ساده است.


نمودار کاشی و سرامیک کف کاشی و سرامیک
 تصویرگری: © The Spruce، 2018
نگهداری آسان
کف سرامیک مراقبت از آن بسیار آسان است. خاک ، لکه ها و مایعات همه روی سطح قرار دارند و به شما امکان می دهند تا به راحتی آنها را از بین ببرید یا از بین برید. تعمیر و نگهداری منظم شامل جاروبرقی یا جاروبرقی با اتصال قلمو نرم است تا کف از خاکی و زباله های سست دور نماند. اگر لکه های تنظیم شده اتفاق بیفتد ، می توانید از بیشتر تمیز کننده های سنگین استفاده کنید بدون اینکه نگران آسیب رساندن به مواد باشید.


گزینه های طراحی
تکنیک های تولید مدرن به تولید کنندگان سرامیک این امکان را می دهد تا موادی تولید کنند که به روش های مختلفی قابل چاپ باشد. کاشی های جامد را می توان در الگوهای مختلف با هم مخلوط کرد یا با نقوش یا نقوش برجسته لهجه کرد. همچنین می توان آنها را چاپ کرد تا ظاهر بسیاری از چوبهای سخت و سنگهای طبیعی را بازتولید کند. سرانجام ، کاشی ها را می توان برش داد و به شکل مثلث ، مستطیل و تخته شکل گرفت.


هزینه
کاشی و سرامیک می تواند یکی از مقرون به صرفه ترین مواد کفپوش باشد که از کاشی بودجه و نصب DIY با زیر 5 دلار در هر فوت مربع شروع می کند. با این حال ، هرچه به سمت کاشی و نصب های حرفه ای بهتر حرکت می کنید ، کفپوش کاشی به راحتی می تواند به اندازه هزینه چوب چوبی یا فرش باکیفیت هزینه کند. همه چیز به کاشی و دشواری نصب بستگی دارد.

مسائل مربوط به آلرژن
کاشی های سرامیکی دارای یک سطح سخت و محکم هستند که نمی توانند روی خاک ، گرد و غبار ، گرده و سایر آلرژن ها را جذب یا نگه دارند. هنگامی که این ذرات کوچک روی یک کف سرامیکی فرود می آیند ، در برابر سطح ایستادگی می کنند ، پاک کردن آنها را با پاک کن یا اسفنج آسان می کند. این کمک می کند تا هوا از مواد تحریک کننده ای جلوگیری شود که برای آسم و مبتلایان به آلرژی مضر باشد.

سختی
سرامیک بسیار سخت است و باعث تمیز کردن و نگهداری آن می شود. متأسفانه ، این همچنین می تواند ایستادن را دشوار و ناراحت کننده کند. برخلاف کف انعطاف پذیر ، سرامیک های سخت را نمی توان با استفاده از زیر لایه های خالی نرم کرد. این بدان معنی است که ممکن است این مواد برای محیط هایی مناسب نباشد که افراد مجبور به ایستادن برای مدت طولانی شوند.

البته سختی سرامیک می تواند با استفاده از فرش های پرتاب یا فرش های منطقه در مکان های استراتژیک که افراد تمایل به ایستادن برای مدت طولانی دارند ، مانند مناطق کار آشپزخانه ، جبران شود.

سرما
در حالی که بعضی از کاشی ها نسبتاً خوب گرما را حفظ می کنند ، کلیه کاشی ها در هوای سرد سرد می شوند ، که می تواند باعث شوک شدن انگشتان پای شما در صبح یا یک واقعیت ناخواسته در پاهای برهنه در حمام شود. تنها راه مقابله با کاشی سرد ، گرمای درون کف است ، یا تشک های برقی زیر کاشی یا گرم کردن تابشی در داخل یا زیر کف.

نصب و راه اندازی
کاشی و سرامیک برای کار بسیار سخت و تا حدی مشکل است. آماتورها مطمئناً می توانند این کار را انجام دهند ، اما کاشی به اندازه ورقه ورقه یا وینیل مطابق با DIY نیست. نصب مناسب کاشی کف با یک لایه تخته سیمانی (یا "تکیه گاه کاشی") روی زیر کف چوب (کف بتونی به پشتوانه کاشی احتیاج ندارد) آغاز می شود و هزینه ، زمان و نیروی کار را به پروژه اضافه می کنید. صاحبان خانه که می خواهند کاشی مخصوص خود را نصب کنند باید مراقب باشند که کاشی را برای نصب نسبتاً آسان انتخاب کنند و از کاشی های حیله گر مانند کاشی های بزرگ "اصلاح شده" ، کاشی های سنگی صیقلی یا کاشی های طبیعی یا کاشی سالیلو استفاده کنند که همه این موارد به بهترین وجه در اختیار متخصصان قرار گرفته است.

وزن
برخی کاشی های کف سرامیکی می توانند بسیار سنگین باشند و تمام کاشی ها برای جلوگیری از ترک خوردگی به کف سفت و محکم احتیاج دارند. این بدان معنی است که کاشی ممکن است همیشه برای نصب های طبقه بالا یا کفهایی با سازه کف ناکافی مناسب نباشد.

 

منبع : www.thespruce.com

  • ۹۸/۱۰/۲۵
  • ali abdoli

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی